
KOLUMNA: LEA GRUBELIĆ, mag. educ. philol. croat., koordinatorica cjeloživotnog obrazovanja, Aspira
Jedna od najpoznatijih priča o utjecaju kvalitete usluge na uspjeh ugostiteljskog objekta dolazi iz povijesti grupacije Ritz-Carlton, koji je postao sinonim za vrhunsku uslugu u hotelskom i ugostiteljskom svijetu.
Gost u Ritz-Carlton hotelu naručio je jelo koje su prestali pripremati. Umjesto da jednostavno kažu da jelo nije dostupno, osoblje hotela je kontaktiralo restoran u kojem se to jelo još uvijek pripremalo, naručilo ga i dostavilo gostu kao da je pripremljeno u njihovoj kuhinji. Ova razina personalizacije i posvećenosti detaljima postala je temelj filozofije Ritz-Carltona, poznate pod nazivom We are Ladies and Gentlemen serving Ladies and Gentlemen – pristup kojem je cilj svakom gostu pružiti nezaboravno iskustvo.
Ali kvaliteta usluge ne dolazi samo iz filozofije brenda, kvaliteta usluge prije svega dolazi od motiviranih i obrazovanih djelatnika. U dinamičnom sektoru kao što je ugostiteljstvo, gdje se trendovi, tehnologije i očekivanja gostiju neprestano mijenjaju, kontinuirano učenje postaje neophodno za napredak. Pritom cjeloživotno obrazovanje u ugostiteljstvu, ali i visoko obrazovanje u području gastronomije, igra ključnu ulogu u održavanju i unaprjeđenju kvalitete usluga, prilagođavanju promjenama u industriji i ostvarenju konkurentnosti.
Obrazovna grupacija koja je prepoznala trendove prije trendova Još 2000. godine, Suvremeno učilište u Splitu prepoznalo je važnost obrazovanja u ugostiteljstvu te je razvilo programe poput kuharskih i slastičarskih edukacija, kao i edukacije o modernim trendovima u pekarstvu. Ubrzo je prepoznata i potreba za visokoobrazovanim kadrom u gastronomiji. Upravo se iz Suvremenog učilišta razvija i Veleučilište Aspira te pokreće jedinstveni studij Gastronomije.
Aspirin studij Gastronomije pokrenut je zbog prepoznavanja važnosti gastronomske industrije kao ključnog dijela turizma. Studij gastronomije na Aspiri posebno je važan za ugostiteljstvo jer pruža studentima duboko razumijevanje kulinarskih tehnika, ali i širu sliku o tome kako se gastronomija povezuje s poslovanjem, turizmom i menadžmentom. Hrvatska ima dugu tradiciju vrhunske kuhinje, ali je nedostajala formalna edukacija koja bi povezala modernu gastronomiju sa zahtjevima tržišta. Osim studija Gastronomije Aspira studentima nudi i specijalizirani studijski program Međunarodnog menadžmenta u hotelijerstvu i turizmu gdje mogu steći praktične vještine i znanja potrebna za uspjeh u budućim karijerama.
Jedan od ključnih elemenata koji čini Aspiru posebnom jest njezina sposobnost pružanja praktičnih iskustava i stručne prakse od prve godine, stavljajući studente u bolji položaj na tržištu rada. Kroz cjeloživotno obrazovanje, Aspira želi osnažiti profesionalce u ugostiteljstvu u različitim fazama karijere i omogućiti im kontinuirani rast i razvoj. Osobit naglasak stavlja se na stalni razvoj ponude obrazovnih programa potrebnih realnom sektoru, ali i razvoj tailor made radionica za različite ugostiteljske objekte. Jedna od najuspješnijih i najdugovječnijih Aspirinih edukacija je upravo program Poslovno planiranje u odjelu hrane i pića. Ako se vratimo na početak priče, uspješnost ugostiteljskog objekta pri je svega je u kvaliteti usluge, stoga se u ovom programu stavlja veliki naglasak, ne samo na operativnu učinkovitost budućih menadžera hrane i pića, njihovu vještinu kreiranja ponude i upravljanje timom zaposlenika, već i na obuku usmjerenu na razvoj emocionalne inteligencije, komunikacije i sposobnosti rješavanja problema s gostima.
Aspirin pristup, koji uključuje kontinuirano obrazovanje i prilagodbu, omogućava ne samo osobni razvoj pojedinaca, već i jačanje konkurentnosti cjelokupne industrije. S jasnim fokusom na kvalitetu usluge i angažman obrazovnih kadrova, Aspira se pozicionira kao obrazovni brand za ugostiteljstvo, pomažući daljnjem razvoju hrvatske gastronomske scene.
"Kroz cjeloživotno obrazovanje, Aspira želi osnažiti profesionalce u ugostiteljstvu u različitim fazama karijere i omogućiti im kontinuirani rast i razvoj. Osobit naglasak stavlja se na stalni razvoj ponude obrazovnih programa potrebnih realnom sektoru, ali i razvoj tailor made radionica za različite ugostiteljske objekte."

Izvor: Časopis GOST, Službeno glasilo Udruženja ugostitelja Zagreb, Listopad 2024. Broj 15.